2013. január 14., hétfő

Jó étvágyat :)






1 db csirke comb (alsó-felső)
2 kisebb alma, cikkekre vágva
3-4 gerezd foghagyma
1 db közepes répa
1 db lila hagyma
kacsazsír
só, bors, kakukkfű, oregáno
A csirke combot jól befűszerezzük, majd bekenjük egy kis kacsazsírral. Én ekkor szeleteltem rá a foghagymát is. A tűzálló edényt is kikenjük zsírral, beletesszük a combot, majd bedobjuk a 200 fokos sütőbe melegedni kb. 30 percre. Ezután tesszük hozzá az almát, répát, lila hagymát, és még kb. 40-50 perce visszatesszük sülni.

A cékla külön készült:
3 db közepes cékla
3-4 gerezd foghagyma
3 ek. balzsamecet
6 ek. olíva olaj
só, bors
A céklát meghámozzuk, felszeleteljük (de olyan is volt már, hogy 8 részbe vágtam). Az ecetet és az olajat összekeverjük, majd ráöntjük a céklára. Sózzuk, borsozzuk, rádobjuk a foghagyma gerezdeket, lefedjük és már mehet is a 200 fokos sütőbe kb. 1 órára.

Az összetevőket persze változtathatjuk. Őszintén szólva én most mindent hasra ütésre készítettem….és finom lett nagyon:) 1 pohár édes fehér borral hmmmmmm. Vicces, hogy ezt írom. Én és a bor :DDDD főleg a fehér:DDDD

4 megjegyzés:

Heniiii írta...

De guszta, ezt kipróbálom! :) kivétel lehet a cékla, anyu szokott termeszteni, de sosem fogadom el tőle, mert több időt igényel, míg megfő/-sül, mint egy komplett húsos menü :)

Névtelen írta...

Rita, a sült céklát egyszer én is kipróbáltam, nekem állati nehéz ételnek tűnt, jól megülte a gyomrom, pedig nem sokat ettem belőle és olaj (oliva) is éppen csak került rá. Neked nem okozott gondot?

Rita írta...

Épp most faltam be egy jó nagy adagot:DDD Nekem még soha nem volt bajom tőle (leszámítva a kezdeti ijedséget, amit a wc-n okozott:D)
Nem lehet, hogy valamivel etted Nyulacska, és az okozott gondot, nem is a cékla? Sajnálnám, ha így lenne, mert nem csak finom, de nagyon egészséges is:)

Heni, az összeállítás 10 perc, a többi tényleg a sütő dolga, szóval azért én biztatlak:)

Névtelen írta...

A-a, pulykasültet ettem mellé, nem sokat, mert mostanában nem vagyok valami nagy evő. A retyó tényleg meglepőt mutatott nálam is, de félperces töprengés után helyére kerültek a dolgok. Na, majd a második próbánál!