2013. január 23., szerda

Királyi vacsora




Soha nem voltam barátságban a hallal. Évente maximum 1-2 x ettem. Na, de nem úgy most:) Pár hete, amikor Visegrádon voltunk wellnessezni, hazafelé beugrottunk a kedvenc pisztrángosunkhoz. Ide 1-2 évente jutunk csak el, mert nincs épp közel. Na, akkor elhatároztam, hogy bizony én ezentúl minden héten egyszer pisztrángozom itthon. Múlt héten készítettünk először. Akkor serpenyőben sütöttük. Só-bors, egy kis kakukkfű és pici vajon (+ azt hiszem kevés fehér bort is öntöttünk alá) megsütöttük kb. 15 perc alatt. Nagyon finom lett:)

Ma picit máshogy készítettem: narancsot és almát vékony szeletekre vágtam, majd a sózott, borsozott halacska belsejébe fektettem. A kakukkfű természetesen most sem maradhatott el. Ezután egy tűzálló tálba helyeztem, letakartam alufóliával, és ment is a 180 fokos sütőbe 30 percre pihenni. 30 perc után még kb. 30 percre (itt már felvettem a hőfokot 200 fokra) visszatettem, de most már alufólia nélkül. Sült céklás, főt brokkolis salátával és alma szósszal tálaltam. Hmmmmm….igazi királyi vacsora volt:p

Alma szósz: felkockázott almát kevés vízzel, citromlével, fahéjjal, édesítővel feltesszük főni. Amikor felforrt, takarékra tesszük és puhára pároljuk. Botmixerrel turmixolhatjuk, de én csak villával nyomkodtam szét. Pontos adatokat sajna nem tudok megadni, mert mindent találomra, ízlelésre készítettem.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Megkívántam, ahogy olvastalak :)

Rita írta...

:) Akkor jó étvágyat hozzá, ha elkészíted;)